Jasper winnaar Bernhezer Solistenconcours

NISTELRODE – Voor de zevende keer vond afgelopen zondag het Bernhezer solistenconcours plaats. De 12 optredens  werden verzorgd door 19 jeugdige muzikanten van de 4 muziekverenigingen uit Bernheze, te weten: Koninklijke Fanfare St. Willibrord uit Heeswijk, Muziekvereniging Servaes uit Dinther, Fanfare Aurora uit Heesch en Fanfare St. Lambertus uit Nistelrode. Zij zorgden voor fantastische muzikale optredens. Er waren diverse solisten, duo’s, trio’s en een kwartet te beluisteren, zowel blazers als slagwerkers. Deelnemers met enkele jaren muziekles, tot deelnemers met vele jaren muziekles, wat voor de juryleden mevrouw Ria Kornet en de heer Melvin Puijn een moeilijke opgave was om een winnaar te bepalen.

Tijdens het juryberaad na de optredens was er nog een mooi intermezzo door de 8 hoornistes van Fanfare St. Lambertus Nistelrode.

Voorzitter Jan Timmers van Fanfare St. Lambertus maakte de winnaar bekend. Dit is geworden Jasper Kocken van Fanfare Aurora uit Heesch op hoorn met zijn solo Nocturno van Franz Strauss behaalde hij 91,2 punten!

Aan iedere deelnemer is er naast het juryrapport een mooie oorkonde en een tastbare herinnering uitgereikt.