250 jaar aan jubilarissen bij Aurora

Traditiegetrouw sluit Fanfare Aurora uit Heesch het muzikale seizoen af met een eindeseizoensfeest om vervolgens het zomerreces in te gaan. Op deze avond worden jaarlijks de jubilarissen van de vereniging gehuldigd. Op vrijdagavond 14 juli was het weer zover en ook dit jaar waren er weer jubilarissen te huldigen. Maar liefst vijf stuks in totaal, samen goed voor 250 jaar lidmaatschap!

Aurora is een hechte vereniging. Een goede balans tussen serieus musiceren en gezelligheid op zijn tijd. Dat is waarvoor de leden iedere week naar de repetities komen. Er zijn zelfs enkele leden die ondanks hun verhuizing buiten Heesch vanwege studie of werk toch iedere week trouw terugkomen naar Heesch vanuit diverse delen van het land. Eenmaal besmet met het Aurora-virus, dan kom je er niet meer vanaf. Dat Aurora een hechte vereniging is blijkt wel uit het grote aantal leden dat al van jongs af aan lid is en blijft. Dit zorgt ieder jaar voor de nodige jubilarissen. Dit jaar dus zelfs vijf tegelijk! Allemaal op hun eigen manier betrokken bij de vereniging.

V.l.n.r. Fred Gnade, Jan van der Biezen, Frans van den Akker, Jan Kocken, William Adriaans en Fred van Toor

Fred van Toor (40 jaar lid) is op veel vlakken actief binnen de vereniging. Naast bugelspeler en concertmeester bij het fanfareorkest is hij ook dirigent van het jeugdorkest van Aurora. Verder is hij jaarlijks betrokken bij de Dodenherdenking op 4 mei in Heesch om het Taptoesignaal ten gehore te brengen.

William Adriaans is eveneens 40 jaar lid van Aurora. Als slagwerker is hij vanaf jonge leeftijd muzikaal actief bij de malletband en later is daar ook het fanfareorkest bijgekomen. Naast de repetitie-avonden is hij ook vaak in het verenigingsgebouw van Aurora te vinden als er geklust moet worden.

Jan Kocken (50 jaar lid) viert zijn gouden jubileum bij Aurora. Jan was jarenlang trombonespeler bij het fanfareorkest. Ondanks dat hij nu niet meer in het fanfareorkest speelt, is hij nog zeer actief binnen de vereniging. Vaak komt hij op donderdag nog even luisteren naar de repetitie van het fanfareorkest om aansluitend een kaartje te leggen en iedere vrijdagavond beheert hij de keuken tijdens de repetitie-avond van jeugdorkest en opleidingsorkest Aurora Con Brio.

Frans van den Akker (60 jaar lid) is op veel vlakken actief binnen de vereniging. Naast bugelspeler bij het fanfareorkest is hij onder meer mede verantwoordelijk voor het instrumentenbeheer van de vereniging. Zijn liefde voor blaasmuziek heeft doorgegeven aan zijn nazaten. Op dit moment zijn maar liefst drie generaties Van den Akker muzikaal actief binnen Aurora.

Jan van der Biezen (60 jaar lid) viert eveneens zijn diamanten jubileum. Jan speelt de esbas bij het fanfareorkest en ook Jan heeft de liefde voor muziek doorgegeven op kinderen en kleinkinderen. Buiten Aurora is Jan ook actief bij het Maasland Senioren Orkest als muzikant én voorzitter.

Naast deze vijf jubilarissen werd ook Fred Gnade in het zonnetje gezet. Hij werd benoemt tot erebestuurslid van Aurora vanwege zijn grote verdienste voor de vereniging. Na 39 jaar als bestuurslid heeft hij eerder dit jaar het stokje overgedragen aan de jongere generatie. Wel blijft hij actief als trombonespeler bij het fanfareorkest, instrumentenbeheerder en logistiekmanager.

Alle jubilarissen van harte gefeliciteerd en blijf nog lang lid van Fanfare Aurora!