Bernhezer Solistenconcours dit jaar in Heesch

Voor de vijfde keer organiseren de gezamenlijke Bernhezer muziekverenigingen een solistenconcours. Dit jaar is de organisatie in handen van Fanfare Aurora uit Heesch. Het concours vindt plaatst  op zondag 2 april, aanvang 11:00 uur in het verenigingsgebouw van Fanfare Aurora aan ’t Dorp 138 in Heesch. Belangstellenden zijn vanaf 10:45 uur van harte welkom.

SONY DSC

Vier fanfares en één harmonie uit Bernheze vaardigen solisten af voor blaasmuziek en slagwerk. Dat doen zij na een interne voorronde op basis van nominatie. Met het concours bieden de verenigingen de veelal jonge muzikanten een extra podium om hun talenten te laten horen aan het publiek.

Het idee van het Bernhezer solistenconcours is geboren in overleg van voorzitters van de vijf muziekverenigingen, te weten: De Notenkrakers uit Vorstenbosch, Sint Willibrord uit Heeswijk, Sint Lambertus uit Nistelrode, Sint Servaes uit Dinther en Aurora uit Heesch. Voor behoud en versterking van de muziekcultuur in de gemeente Bernheze delen de verenigingen kennis en ervaring uit en zoeken ze samenwerking in gemeenschappelijke doelstellingen.

Deelnemers aan het solistenconcours laten vanaf 11:00 uur achtereenvolgend hun muziekstukken horen. Een jury beoordeelt de muziekwerken. Rond 13:00 uur is de prijsuitreiking. Voor iedere deelnemer is er naast het juryrapport een mooie oorkonde en een tastbare herinnering.